امروزه نهادهایی هستند که در جهت ترویج ازدواج آسان و تامین مایحتاج عروسی (به کمترین قیمت ممکن) فعالیت می کنند.

امروزه نهادهایی هستند که در جهت ترویج ازدواج آسان و تامین مایحتاج عروسی (به کمترین قیمت ممکن) فعالیت می کنند. رسالت این نهادهای خیریه و مردمی، کاهش هزینه های ازدواج ست. این گروه ها صرفا وسایل ضروری و اصلی برای شروع یک زندگی را متقبل می شوند که عبارت است از: یخچال، گاز، لباسشویی، فرش، ظروف چینی، ظروف تفلون، سرویس قاشق و چنگال، رختخواب، جاروبرقی، اتو.

اگر هر فرد با توجه به طبقه ی اجتماعی و سطح معیشت خانواده اش، برای خرید جهیزیه اقدام کند، برای راحتی خودش خرید کند و به چشم و هم چشمی با دیگران بها ندهد، حتما ازدواج ها رنگ و بوی بهتری به خودشان خواهند گرفت و ما شاهد این میزان استیصال و سرخوردگی و ازدواج گریزی در بین جوانان نخواهیم بود.

فرش جهیزیه را می توانید ماشینی بخرید.

معمولا برای جهیزیه یک فرش نه متری یا دو فرش شش متری خریداری می شود.

فرش های دست بافت ایرانی بسیار باکیفیت هستند. اما در کنار کیفیت بالایشان، قیمت بالایی هم دارند. اگر مشکل بودجه نداشته باشید به راحتی می توانید از فرش های دست بافت خریداری کنید. اما خرید فرش ماشینی هم بسیار رایج و متداول است. تنوع بالایی هم در بین فرش های ماشینی وجود دارد. می توانید فرش های ماشینی را با سایر وسایل منزل ست کنید و هارمونی زیبایی را در خانه ی خود ایجاد کنید.

چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟
چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟

از وام کالا یا جهیزیه استفاده کنید.

علاوه بر وام ازدواج که زوجین می گیرند، برای خرید جهیزیه می توان از وام کالا هم استفاده کرد. مبلغ وام کالا متغیر است. اما اخذ وام کالا دارای شرایط و ضوابط خاصی است. از جمله اینکه، شما مکلف هستید از فروشندگان مشخص شده توسط وزارت صنعت و معدن خرید کنید. دوم اینکه کالای خریداری شده حتما باید ایرانی و تولید داخل باشد. چرا که ارائه ی پیش فاکتور برای گرفتن وام الزامی است. در صورت تایید آن مبلغ وجه به حساب فروشنده واریز می شود یا در صورت احراز شرایط و جلب اعتماد بانک مورد نظر، چک به حساب شخصی شما واریز می گردد.

چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟
چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟

از برندهای ایرانی خرید کنید.

هیچ محدودیتی برای خرید شما وجود ندارد. در اینکه مارک های خارجی، با کیفیت و با دوام هستند تردیدی وجود ندارد. اما دلیل نمی شود کالاهای ایرانی را به صورت کلی محکوم به بی کیفیتی کنیم. در بین برند های ایرانی هم کالاهای خوبی وجود دارد که با کمی تحقیق می توان با خیالی راحت از آن کالاها خریداری کرد و نگران خرابی و خدمات پس از فروش آن نباشید.

چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟
چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟

خرید تعداد بالای سرویس چینی ممنوع!

در حالت کلی برای هیچ کدام از لوازم جهیزیه باید و اجباری وجود ندارد. نکته ی بارز در خرید جهیزیه سلیقه و باور خود شماست. اما در حالت کلی سرویس های چینی معمولا 12 نفره خریداری می شوند. بعضی افراد دوست دارد ظروف دم دستی از ظروف مهمان جدا باشد؛ که برای این مورد دو راه پیش رو دارند، یا یک سرویس جداگانه ی چینی یا آرکوپال برای دم دست خریداری کنند، یا ظروف چینی را 18 نفره خرید کنند تا خیال شان تا چند سال از بابت مهمانی ها راحت باشد. البته باز هم این بستگی به خانواده تان دارد که پرجمعیت هستند یا خیر اگر پرجمعیت بودند و رفت و آمد زیادی داشتند می توانید برای کمتر شدن هزینه هایتان تعداد ظرف های مورد نیاز مثلا بشقاب ها یا کاسه های ماست خوری و دیس ها را اضافه بخرید.

در هر حالت برای خرید ارزان تر و راحت سرویس چینی به سایت ظرفستان سر بزنید.

چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟
چطور می توانیم هزینه های خرید جهیزیه را کاهش دهیم؟

وسایل غیر ضروری نخریم.

بعضی از خانواده ها برای اینکه جهیزیه پر زرق و برقی داشته باشند تا تابلوها و لوازم تزئینی خانه عروس و داماد را هم تهیه می کنند. خرید لوازمی چون تابلو، بوفه، گلدان های تزئینی و وسایلی مثل این غیر ضروری است و خود عروس و داماد بعد از مدتی می توانند این وسایل را خریداری کنند. خریدن لوازم مارک دار و غیر ضروری باعث بالا رفتن هزینه جهیزیه می شوند ولی باید این نکته را در نظر داشت که یک جهیزیه گران قیمت یا یک مهریه سنگین نمی تواند تضمینی برای خوشبختی زوجین باشد.

توصیه ی پایانی:

در اینکه جنس ایرانی بخریم یا خارجی، توصیه ی اصلی ما خرید جنس خوب و با کیفیت است. به عنوان مثال وقتی در صنعت چینی و کریستال، جنس های خوب ایرانی در اختیار ماست که هم کیفیت بالایی دارند و هم قیمت مناسبی، لزومی ندارد که به سراغ جنس های وارداتی برویم. حمایت از کالای ایرانی حمایت از کارگر و صنعت ایرانی است. اگر از تولید ملی حمایت شود بی شک کیفیت و خدمات این محصولات هم افزایش خواهد یافت. در صنعت فرش دست بافت، استیل و همین طور مبلمان، اجناس ایرانی هم پای اجناس خارجی رقابت کرده و محصولات با کیفیتی عرضه می کنند.

ظرفستان، حامی کارگر و صنعت ایرانی است و بهترین ظروف چینی و آرکوپال را در اختیارتان قرار داده است.