در این مقاله میخواهیم به طور مفصل به تمام تفاوت های آرکوپال اصل و غیر اصل خواهیم بپردازیم. اگر شما هم به دنبال خرید سرویس غذاخوری ارکوپال فرانسه و راه های تشخیص آن هستید که تا با دیدن این ظروف و با در دست گرفتن آنها به راحتی و به سرعت متوجه اصل بودن یا تقلبی بودن این ظروف بشوید حتما با ما همراه باشید.
برای آنکه تفاوت آرکوپال اصل و غیر اصل را به خوبی متوجه شوید بهتر است قبل از هر چیز تعریفی از ظروف آرکوپال داشته باشیم.

آرکوپال چیست و آرکوپال اصل به چه ظروفی می گویند؟

ظروف اپال شرکتی فرانسوی به نام آرک، ظروف اوپال را با روش گریز از مرکز به تولید انبوه رساند. از همین رو در ایران نام تجاری محصول این شرکت (آرکوپال) به این نوع از ظروف اطلاق می‌شود.
ظروف ساخته شده آرکوپال از ماده اولیه ای به نام اوپال ( ماده ای بین چینی و شیشه ) دارای ترکیبات متفاوتی هستند.  مواد اصلی سازنده اپال، همان مواد تشکیل دهنده شیشه و بلور است. شامل: خرده شیشه، سیلیس، آهک و کربونات کلسیم. تفاوت اصلی مواد تشکیل دهنده اوپال با شیشه، در افزودن فلوراید به عنوان رنگ دهنده می‌باشد.

در چندین سال گذشته کشورهای فرانسه و اسپانیا ظروف آرکوپالی تولید می کردند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود. همین کیفیت بالای آرکوپال اصل فرانسه و اسپانیا  باعث شد مردم به سمت خرید این ظروف ارکوپال کشیده شوند و به دلیل تقاضای بالا، ظروف تقلبی آرکوپال با برند های متفرقه هم تولید و روانه بازار شدند.
وجود این اجناس غیر اصل و تقلبی اهمیت یادگیری تفاوت آرکوپال اصل و غیر اصل را بیشتر می کند.

چگونه آرکوپال اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟
چگونه آرکوپال اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟

راه های تشخیص آرکوپال فرانسه اصل

لومینارک شناخته شده ترین برند آرکوپال اصل است که در کشور فرانسه تولید می شود. این ظروف های آرکوپال از کیفیت بالایی چه به لحاظ ساخت و مواد اولیه و چه از نظر ظاهری برخوردارند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که در پی خرید جهیزیه هستند، به سراغ ظروف آرکوپال اصل لومینارک می روند. ظرف های آرکوپال اصل دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از دیگر ظروف متمایز کرده است.
برای فهم بهتر موضوع و دانستن این راه ها بهتر است ویژگی ها و مشخصات این ظروف ارکوپال را نام برده و تفاوت ارکوپال اصل با ظروف غیر اصل را بیان کنیم.

کیفیت ساخت آرکوپال اصل

یکی دیگر از راه های تشخیص آرکوپال اصل کیفیت ساخت آن است. این ظروف ارکوپال در بهترین کارخانجات و با بهترین مواد اولیه ساخته می شوند.
به گونه ای که حتی با نگاه کردن به این ظروف ارکوپال نیز می توانید به میزان کیفیت شان پی ببرید.
برای مثال اگر به ظروف آرکوپال لومینارک اصل نگاه کنید، خواهید دید که سطح ظروف کاملا یکدست، شفاف و براق است و هیچ گونه برآمدگی و فرو رفتگی بر روی آن مشاهده نمی شود. این کیفیت بالا تنها در ظروف آرکوپال اصل وجود دارد و قطعا اگر آرکوپال غیر اصل باشد از این میزان کیفیت بالا برخوردار نخواهد بود.
پس اگر قصد خرید این ظروف دارید حتما قبل از خرید چند تکه از این ظرف ها را در دست بگیرید و علاوه بر آنکه وزن آنها را بررسی می کنید، کیفیت ظاهری آرکوپال را نیز مشاهده نمایید. البته با این مشاهده تنها به میزان کیفیت بیرونی این ظروف دست می یابید و برای آنکه کیفیت درونی مانند دوام و ماندگاری آنها را متوجه شوید باید در حین استفاده به آن توجه کنید.

سبک بودن ظروف آرکوپال اصل

یکی از ویژگی های مهم ظروف آرکوپال اصل سبک بودن آنها است. معمولا ظرف های آرکوپال با ظروف چینی مقایسه می شوند و باید گفت که از نظر وزنی نسبتا سبک تر از ظروف چینی هستند.
می توان این گونه نتیجه گرفت که اگر ظرف آرکوپال غیر اصل باشد، حتما سنگین تر از آرکوپال اصل خواهد بود. پس ساده ترین راه تشخیص ظروف آرکوپال اصل بررسی وزن آنهاست.

قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی و مایکروویو

یکی از ویژگی های ظروف آرکوپال اصل قابلیت قرارگیری آنها در مایکروویو است. خیلی از ظروف مواد غذایی قابلیت قرار گیری در مایکروویو را ندارند و هم خودشان آسیب می بینند و هم ماده غذایی را آلوده می کنند. آرکوپال اصل در صورتی که در مایکروویو قرار گیرد دچار شکستگی و ترک خوردن نمی شود. همچنین هیچ گونه ماده مضری از این ظروف خارج نشده و به غذا منتقل نمی گردد، پس با خیال راحت می توان از آنها استفاده نمود.
همچنین ظروف آرکوپال فرانسه و اسپانیا نیز قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی هم دارند.

بررسی شکنندگی و میزان مقاومت

یکی دیگر از راه های تشخیص آرکوپال اصل مقاومت و شکنندگی آن است. نوع مواد اولیه و نحوه ساخت ظرف های آرکوپال اصل به گونه ای است که استحکام آنها بسیار بالاست.
این حرف به این معنی است که ظروف آرکوپال اصل با کوچک ترین ضربه و یا قرار گرفتن در معرض شوک دچار شکستگی یا ترک خوردن نمی شوند.
برای تشخیص آرکوپال اصل قطعا در حین خرید نمی توانید این راه را امتحان کنید اما اگر سرویس آرکوپال اصل را خریداری کردید و خیلی زود و با اندک شرایط نا مساعدی شکست، بدانید که جنس خریداری شده اصل نبوده است. البته که کاملا بدیهی است که در نگهداری از ظروف­ آرکوپال اصل نیز باید حواستان را به خوبی جمع کنید و از ضربه های ناگهانی و افتادن آنها جلوگیری نمایید.

کیفیت طرح و رنگ

از ساده ترین راه های تشخیص آرکوپال اصل مشاهده طرح و رنگ و بررسی کیفیت آنها است. این کار خیلی آسان است و به راحتی از روی کیفیت طرح های چاپ شده می توان متوجه شد که آرکوپال اصل است یا خیر. ظرافت طرح ها و همینطور ظرافت چاپ آنها بر روی ظرف آرکوپال اصل کاملا واضح و روشن است. یک برند خوب و با کیفیت تنها به ویژگی های مربوط به مواد اولیه و نحوه ساخت بسنده نمی کند و کیفیت ظاهری محصولاتش هم به همان اندازه برایش اهمیت دارد.
طرح های زیادی در ایران بر روی ظروف آرکوپال فرانسه و اسپانیا چاپ می شود. پیشنهاد ما به شما این است که اگر مقاومت ظروف برایتان مهم است حتما ظروف سفید ساده اسپانیا یا فرانسه یا طرح فابریک فرانسه تهیه کنید زیرا طرح هایی که در ایران چاپ میشود مقاومت نشکن بودن ظروف از بین می رود.

دوام و ماندگاری

طرح های چاپ شده بر روی ظروف آرکوپال اصل علاوه بر آنکه دارای زیبایی خاصی هستند، از دوام و ماندگاری بالایی هم برخوردار اند. این طرح ها با گذشت زمان و با شستشو های مکرر پاک نمی شوند و از بین نمی روند.

قیمت

یکی دیگر از راه تشخیص آرکوپال اصل قیمت آن است؛ قیمت محصولات آرکوپال اصل مانند لومینارک و اسپانیا بالاتر از سایر برند ها است. البته این نکته را هم دقت کنید که برند های ایرانی قیمت های پایین تری دارند و برند ایرانی را با جنس تقلبی اشتباه نگیرید.

چگونه آرکوپال اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟
چگونه آرکوپال اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟

راه های تشخیص آرکوپال اصل لومینارک و بورمیولی روکو

یکی از مهم ترین راه های تشخیص آرکوپال  اصل فرانسه و آرکوپال اسپانیا توجه به پشت ظروف است. به این نکته توجه داشته باشید پشت همه ظروف آرکوپال فرانسه و ارکوپال اسپانیا اصل اسم کشور سازنده از جنس خود ظرف نیز حک شده است به صورتی که اگر دستان را بکشید متوجه برجستگی حک در پشت ظروف می شوید.

چگونه آرکوپال اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟
چگونه آرکوپال اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟