شاید در ابتدا تصور کنید که وسایل تزیینی، مبلمان و دکوراسیون منزل خیلی مهم هستند ولی باید در نظر داشته باشید که علاوه بر این موارد ذکر شده، یکی از مهم ترین قسمت های خرید جهیزیه و همچنین پراهمیت ترین وسیله ای که در قفسه هر آشپزخانه ای جا خوش کرده، سرویس چینی است.

شاید در ابتدا تصور کنید که وسایل تزیینی، مبلمان و دکوراسیون منزل خیلی مهم هستند ولی باید در نظر داشته باشید که علاوه بر این موارد ذکر شده، یکی از مهم ترین قسمت های خرید جهیزیه و همچنین پراهمیت ترین وسیله ای که در قفسه هر آشپزخانه ای جا خوش کرده، سرویس چینی است. می پرسید چرا؟

اولین چیزی که مهمانان شما در مراسم ها می بینند چیست؟ وسایل پذیرایی شما. پس بهتر است بتوانید بهترین کیفیت، زیباترین مدل همراه با مقرون به صرفه ترین قیمت را در انتخاب سرویس چینی در نظر بگیرید.

شاید در خرید حضوری نتوانید به راحتی قیمت تمامی مدل ها، برندها و طرح های سرویس های چینی را ببینید، ولی سایت ظرفستان که خود یکی از بزرگترین مراکز پخش میدان شوش تهران است این بستر را فراهم آورده تا شما بتوانید قیمت روز سرویس های چینی همراه با مدل ها را دیده و باهم مقایسه کنید. به یاد داشته باشید هرجای ایران باشید می توانید از سایت ما سرویس چینی، سرویس آرکوپال یا آیروپال و سرویس بن چاینا را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

سابقه ظروف چینی در ایران به حدود هفت هزار سال قبل برمی گردد اما به نظر می رسد زادگاه این ظروف در کشور چین بوده و هزاران سال قبل این ظروف در این کشور ساخته و پرداخته شده است. شاید به همین خاطر باشد که به ظروف سفالینه و آبگینه، «چینی» می گوییم. ظروفی که به خاطر پیشرفت تکنولوژی، از شکل و شمایل سنتی خود خارج شده و هر روز که در بازار قدم بزنیم اشکال زیبایی از ظروف چینی را شاهد خواهیم بود.

از آنجایی که خیلی از خانم ها از سرویس چینی به مدت طولانی استفاده می کنند پس باید در خرید آن دقت لازم راداشته باشند. چراکه هم نوع بی کیفیت سرویس چینی در بازار موجود است و هم چینی هایی باکیفیت و صدالبته گران قیمت.

اگر برای خرید سرویس چینی به نکات زیر دقت کنید، به راحتی می توانید بهترین سرویس چینی را برای عروس تهیه کنید.

بهترین سرویس چینی برای عروس
بهترین سرویس چینی برای عروس

تعداد نفرات و قطعات مناسب برای مهمانی های پرجمعیت

تعداد نفرات سرویس چینی اصلی جهیزیه که برای مهمانی ها استفاده می شود باید حداقل 18 نفر باشد. تعداد نفرات سرویس های موجود در بازار ایران همگی ضریبی از 6 هستند و گاه ممکن است مهمان‌های شما 13 یا 14 نفر باشند پس بهتر است بجای خرید سرویس 12 نفره کامل، سرویس 18 نفره تهیه نمایید. تمام سرویس های چینی موجود در بازار ایران قابلیت افزایش نفرات بصورت ضریبی از 6 را دارند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم که در زمان خرید به این نکته توجه نمایید تا پس از گذشت مدتی پشیمان از خرید تعداد کم ظروف، به دنبال افزایش تعداد قطعات سرویس چینی خود نگردید که البته در طول زمان و با گذشت مدتی کمیاب شده و در صورت موجود بودن، خرید آن با قیمت اولیه امکان پذیر نیست.

رنگ آمیزی و ست شدن با دیگر وسائل پذیرایی

طرح، نقش و رنگ اصلی هر سرویس باید تناسب کلی با وسایل پذیرایی داشته باشد. این تناسب خود را در زمان پذیرایی از مهمانان به خوبی نمایان میکند. برای داشتن یک پذیرایی عالی حتما لازم نیست که هر بار تغییرات کلی داشته باشید بلکه بهتر است از ابتدا با انتخاب متناسب وسایل، زمینه را برای داشتن یک پذیرایی با سلیقه فراهم کنید. گاه این تناسب با نزدیکی رنگ ها و گاه با تضاد و تفاوت آن ها به دست می آید. پس حتما پیش از خرید از طراحی و چینش نهایی لوازم پذیرایی تان مطمئن شوید که مجبور به تغییر چند باره و هزینه مجدد نشوید. مدنظر داشته باشید که در ست کردن سرویس چینی، طرح و رنگ قاشق و چنگال، ظروف سوفله، صندلی و میز پذیرایی، پرده و… هر کدام به تناسب و اندازه خود اهمیت دارند.

بهترین سرویس چینی برای عروس
بهترین سرویس چینی برای عروس

طرح و نقش همیشگی و ماندگار

بعضی از طرح های چینی بسیار عمر کوتاهی داشته و به سرعت و ظرف چند سال اصطلاحا از مد می افتند، در حالی که سرویس پذیرایی اغلب گرانتر از سرویس دم دستی بوده و امکان کمتری برای تعویض و تغییر فراهم می‌شود. از این جهات توصیه می کنیم که در هنگام خرید به میزان رضایت خود از طرح توجه بیشتری کنید که زمان طولانی تر بتوانید آن را در مهمانی ها استفاده کرده و پذیرایی با آن لذت ببرید. پس در نظر داشته باشید که طرح ها و رنگ های مد سال که عمر کوتاهی دارند برای این نوع ظروف مناسب نیستند و بهتر است در زمان خرید از طرح های با اصالت، ساده یا پرکار، همیشگی، بدون تاریخ انقضا و همه پسند انتخاب بفرمایید.

قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی

تغییر سبک زندگی و مشغله های کاری اغلب زوجین لزوم توجه به زمان و حداکثر استفاده از آن را با اهمیت تر از پیش کرده است. از این جهت و پس از پذیرایی های با تعداد نفرات زیاد اغلب برای شستشو از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. توصیه می کنیم به این نکته و خرید سرویس چینی با کیفیت که قابل استفاده در ماشین های ظرفشویی باشد، توجه فراوانی کنید. این روند رو به افزایش و هر روز به تعداد کسانی که از ماشین ظرفشویی برای شستشوی روزانه یا هفتگی ظروف اقدام می کنند، افزوده می شود. اگر از کسانی هستید که امروز ترجیح می دهید که ظرف هایتان را همچنان با دست بشویید، احتمالا به زودی تصمیم به تغییر در این روند گرفته و برای خرید یک دستگاه ماشین ظرفشویی اقدام می کنید. پس در هنگام خرید سرویس چینی به این قابلیت توجه ویژه داشته و با دقت آن را بررسی نمایید. هر چند قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی برای راحتی در شستشو اهمیت مضاعف دارد اما باید توجه داشت که ظروفی با این قابلیت حتما از کیفیت بالاتری نسبت به بقیه ظروف چینی برخوردارند و این به تنهایی نشان از کیفیت بالاتر آن سرویس خواهد داشت.

اغلب سرویس های چینی موجود در بازار ایران دارای این قابلیت هستند، ولی برای ظروف چینی خارجی که اغلب ساخت کشور چین و بدون اصالت بوده و هیچ پشتیبانی و گارانتی واقعی از آن وجود ندارد. احتمالا با کمی جستجو در میان نزدیکان خود کسانی را پیدا کنید که این تجربه تلخ استفاده از ظروف چینی خارجی بدون کیفیت اما زیبا را داشته باشند. پس به این نکته توجه مضاعف کرده و از گارانتی و کیفیت ظروف چینی پیش از خرید اطمینان حاصل کنید.

بهترین سرویس چینی برای عروس
بهترین سرویس چینی برای عروس

وزن مناسب جهت استفاده مهمان

به آسانی و با در دست گرفتن ظروف چینی می توان میزان سبکی یا سنگینی آن را سنجید، البته برای درک بهتر می توانید میان برندهای مختلف مقایسه کنید. سبک‌ترین، سفیدترین، شفاف‌ترین و سخت‌ترین بدنه چینی برای چینی های ایرانی است. در زمان پذیرایی این ویژگی موجب خوشایند مهمان شده و در نهایت میزبانی کاملی را بهمراه خواهد داشت.