اغلب خانم‌ها سرویس‌های چینی را یکی از اساسی ترین اقلام جهیزیه می‌دانند و به شیک بودن و زیبا بودن سرویس چینی خود اهمیت بسیار بالایی می‌دهند.

اغلب خانم‌ها سرویس‌های چینی را یکی از اساسی ترین اقلام جهیزیه می‌دانند و به شیک بودن و زیبا بودن سرویس چینی خود اهمیت بسیار بالایی می‌دهند.

سرویس‌های چینی در مدل ها و تعداد پارچه های مختلف تولید می شوند که از نظر کیفیت و طرح ها بسیار گسترده بوده و برای هر سلیقه‌ای انتخاب‌های زیادی پیش روی شما می‌باشد و براحتی می‌توان خریداری کرد. از طرح‌های کلاسیک و ساده گرفته تا طرح‌هایی که بیشتر سبک فانتزی داشته و نسل خانم‌های جوان آن ها را می‌پسندند.

جنس چینی خود نیز به چند دسته ی مختلف تقسیم می‌شود که بهترین و جدیدترین آن سری بن چاینا می‌باشد.

بن چاینا یکی از گران‌ترین و زیباترین نوع چینی بوده که وزن سبک تری نسبت به چینی‌های دیگر دارند و رنگ آن بیشتر حالت استخوانی است و به رنگ سفید نزدیک نیست.

معمولا خانم‌ها بیشتر از اینکه به کیفیت چینی‌ها توجه داشته باشند، به ظاهر و زیبایی سرویس چینی خود اهمیت می‌دهند.

سرویس‌های چینی که در بازار ایران بیشتر یافت می‌شوند ساخت کشور ایران هستند که از نظر کیفیتی در سطح بسیار خوبی قرار دارند، به شکلی که برخی از برندهای ایرانی به کشورهای اروپایی نیز محصولات خود را صادر می‌کنند و از استانداردهایی که برند های اروپایی در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند از طبیعت کرده و با همان کیفیت به بازار داخلی کشور عرضه می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید سرویس چینی بین خانم‌های ایرانی مطرح است، تنوع کار و طرح‌ها و مدل‌های این ظروف شکننده هستند.

از ظروف ساده بدون طرح گرفته تا ظروفی که طرح‌ها شلوغی در داشته و مخاطب خاص خود را دارند.

برخی از برند های چینی ایرانی مانند چینی زرین دارای کیفیت بالایی هستند که اگر شما با این برند آشنایی نداشته باشید مطمئناٌ با خود می‌گویید این ساخت یک کشور خارجی است و این سطح از کیفیت در ایران تولید نمی‌شود.

اما حقیقت اینجاست که برخی برندهای ایرانی به قدری با کیفیت هستند که می‌توانند با برندهای خارجی کاملا رقابت کنند و نه تنها سهم بازار ایران، بلکه بازار خارج را هم در دست بگیرند.

اما بعد از تنوع و طرح های چینی به مهم‌ترین اصل خرید سرویس چینی می‌رسیم که قیمت محصول می‌باشد.

معمولا برندهای چینی خارجی به دلیل وجود عوارض و گمرک و هزینه‌های حمل و نقل بسیار بالا، قیمت‌های کمی ندارند و با اینکه از زیبایی خاصی برخوردارند اما هر شخصی توانایی خرید این محصولات گران قیمت را ندارند.

در اینجا بهتر است بیشتر به محصولات ایرانی اعتماد کنیم و با مقایسه‌ی این محصولات با نمونه ی خارجی از خود بپرسیم چرا باید محصول ایرانی بخرم؟

پاسخ واضح است.

کالای تولید داخل به مراتب از نظر قیمتی بسیار مناسب‌تر و معقولانه‌تر بوده و از نظر قیمتی نظارت بیشتری روی این محصولات است.

برای مثال شرکت چینی زرین طبق لیست مصرف کننده‌ی مشخصی کالاهای خود را عرضه می‌کند، به همین خاطر هیچ شخصی توانایی گران‌تر فروختن این محصول را ندارد و در هر جایی هم که باشید با یک قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

در حالی که بر روی کالاهای خارجی نظارت خاصی صورت نگرفته و شخص وارد کننده می‌تواند قیمت مورد نظر خود را روی محصول بگذارد.

اکثرا خانم‌ها می‌گویند که کالای خارجی بسیار از نظر کیفیتی بالاتر از کالای ایرانی هستند، این حرف تا حدودی هم درست است و هم غلط.

به طور مثال شما برای خرید یک سرویس چینی خارجی با کیفیت معمولی باید چهار میلیون تومان هزینه کنید، در حالی که با تقریبا یک میلیون تومان می‌توانید یک سرویس چینی ایرانی با همان سطح کیفیتی و حتی تعداد پارچه‌های بیشتر خریداری نمایید.

عملاً معقولانه‌تر است که کالای ایرانی به صرفه‌تر بوده و اولویت بیشتری برای قشر متوسط مردم ما دارد.

سرویس چینی بخریم یا خارجی؟

یکی دیگر از مواردی که در این مبحث قرار می‌گیرد، موضوع کاربردی بودن سرویس می‌باشد.

معمولا سرویس‌های خارجی با توجه به فرهنگ خاص همان کشور تولید شده و گاهی اقلام داخل سرویس ممکن است هیچگاه مورد نیاز شما نباشد.

به طور مثال جای حلقه‌ی دستمال در سرویس‌ها خارجی قرار می‌گیرد که تقریبا یک کالای تشریفاتی بوده و اغلب در سفره های خانم‌های ایرانی استفاده نمی‌شود.

در حالی که در سرویس های ایرانی بیشتر آیتم‌های کاربردی هستند و در صورت نیاز به اقلام لوکس مانند جای حلقه دستمال، می‌توانید آن را بصورت جداگانه تهیه کنید.

یکی از بزرگترین مقوله‌های سرویس‌های چینی، استفاده از آن‌ها در ماشین ظرفشویی است.

اغلب خانم‌هایی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‎کنند، باید ظروفی را تهیه کنند که به هیچ عنوان قرص‌های شیمیایی پاک کننده باعث خراب شدن طرح روی کالای شما نشود.

اکثریت برند های مطرح ایرانی از این قابلیت بهره مند بوده و میتوان براحتی چینی خود را در داخل ماشین ظرفشویی قرار داد.

نقاط ضعف چینی‌های ایرانی

یکی از نقاط ضعف چینی‌های ایرانی که ممکن است خانم ها را مجاب به خرید سرویس‌های خارجی کند، نوع طراحی و طرح روی ظروف می‌باشد که برای خانم‌هایی که به دنبال طرح‌های جدید هستند و میخواهند سرویس پذیرایی آن ها متفاوت باشد شاید ظروف ایرانی به اندازه‌ی رقبای خارجی زیاد حرفی برای گفتن ندارد.

البته شرکت‌های ایرانی تمام تلاش خود را می‌کنند تا از نظر طراحی خود را به آن‌ها رسانده و مخاطبان امروزی را هم جذب خود کنند.

سرویس چینی بخریم یا خارجی؟

در آخر به این نکته می‌رسیم که آیا واقعا چینی‌های ایرانی بخریم یا به سمت نمونه‌های خارجی برویم؟

از نظر اقتصادی خرید کالای ایرانی خیلی بهتر بوده و با هزینه ی بسیار کمتری می‌توانید یک سرویس چینی بسیار شیک در طرح‌های متنوع تهیه کنید و برای آیتم‌های دیگر منزل خود هزینه کنید.

فروشگاه اینترنتی ظرفستان، نمایندگی فروش انواع سرویس چینی ایرانی از جمله : چینی زرین، چینی پردیس، چینی پاریس می‌باشد.