در این راهنما قصد دارم به نکاتی در رابطه با خرید سرویس چینی مهمان اشاره کنیم که دانستن آنها می تواند برای شما بهترین خرید را به ارمغان آورد. برای همه ما مسلم است که ظروف چینی بهترین انتخاب برای مهمانی های رسمی است. فقط سوال اینجاست که چه سرویس چینی برای پذیرایی از مهمان بهتر است؟

در این راهنما قصد دارم به نکاتی در رابطه با خرید سرویس چینی مهمان اشاره کنیم که دانستن آنها می تواند برای شما بهترین خرید را به ارمغان آورد. برای همه ما مسلم است که ظروف چینی بهترین انتخاب برای مهمانی های رسمی است. فقط سوال اینجاست که چه سرویس چینی برای پذیرایی از مهمان بهتر است؟

در ابتدا به شما خاطر نشان می کنم هدف از خرید سرویس چینی مهمان استفاده از این سرویس برای مهمانی های رسمی است و ذکر نکاتی که در ادامه می آید فقط منحصر به سرویس چینی مهمان است. شما می توانید برای مهمانی های خودمانی هر طرح و گلی که می پسندید استفاده کنید.

احساسی خرید نکنید!

سعی کنید در انتخاب سرویس چینی تان دچار احساسات نشوید. خیلی مهم است در هنگام خرید سرویس چینی بوفه مد را فراموش کنید و از آن تبعیت نکنید. قبول کنید که سرویس چینی شما برای سالیان طولانی یکی از اقلام اصلی بوفه یا ویترین شما خواهد بود مخصوصاً اگر تازه عروس هستید و در تکاپوی خرید جهیزیه هستید. سرویس چینی که متناسب با مد انتخاب شود بعد از گذشت چند سال نیز از مد خواهد افتاد و شما را دلزده و پشیمان از خرید خواهد کرد.

سرویس چینی گرد همیشه بهترین انتخاب

این روزها سبک های متفاوتی از سرویس چینی را شاهد هستیم که به آن ها عموماً سرویس چینی چند ضلعی می گویند. منظورم همان سرویس چینی مربع یا مثلث شکل است.

از آنجا که این سرویس ها هم به اقتضای مد وارد بازار شده اند بنابراین انتخاب آن ها توصیه نمی شود. همچنین قسمت های لبه سرویس امکان ضربه خوردن و لب پر شدن را دارد. همچنین ست شدن این ظروف با سایر ظروفی که برای پذیرایی استفاده می کنید کار سختی خواهد بود و میز شما را نامرتب نشان می دهد.

سرویس چینی گرد بهترین انتخاب برای شماست که همیشه و همیشه در صدر انتخاب ها قرار دارد.

نکاتی در مورد خرید سرویس چینی مهمان
نکاتی در مورد خرید سرویس چینی مهمان

سرویس چینی مهمان چند پارچه بهتر است؟

نکته مهمی که در هنگام انتخاب سرویس چینی پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید تعداد تکه های موجود در سرویس است که به صورت عام می گوییم سرویس چینی چند پارچه است. من به شما پیشنهاد میکنم بجای خرید سرویس چینی 18 نفره یا 24 نفره، یک سرویس چینی 12 نفره انتخاب کنید اما در کنار آن حتماً یک یا دو ست سرویس غذاخوری 6 نفره هم خریداری کنید. ممکن است شما به تعداد نمکدان یا ظرف سوپ خوری بیشتر هیچ گاه نیاز پیدا نکنید اما حتماً به تعداد بیشتر بشقاب پلوخوری و خورشت خوری یا بشقاب سالاد خوری نیاز پیدا خواهید کرد.

خاص باشید

خاص ترین طرح های سرویس چینی پذیرایی طرح هایی است که طلاکوب یا نقره کوب باشند. سرویس چینی های طلایی یا نقره ای علاوه بر ظاهر سلطنتی و زیبای خود برای یک مهمانی رسمی گزینه بسیار خوبی هستند. سعی کنید از طرح های ساده تر استفاده کنید که در همه زمان ها طرفدار دارد. البته این سادگی در حدی نباشد که سرویس شما مانند سرویس چینی هتلی ساده و بدون هیچ طرحی باشد. فراموش نکنیم ما در حال خرید سرویس چینی برای منزل هستیم و می بایست کاردکرد آن را نیز مدنظر داشته باشیم.

سرویس چینی خارجی یا ایرانی

در همین جا به شما قول می دهم تا در مقاله جداگانه ای در ارتباط با برند سرویس های چینی ایرانی و خارجی به تفصیل صحبت کنم اما مهم ترین نکته در اینجا توجه به کیفیت سرویس چینی شماست. نکاتی که به اختصار می توانم به آنها اشاره کنم شامل موارد زیر می شود:

  • سفید و شفاف بودن رنگ چینی یکی از نکاتی است که به شما کمک می کند کیفیت چینی را تشخیص دهید.

  • صاف و یکدست بودن سطح چینی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. به اصطلاح چینی حباب نداشته باشد.

  • بهتر است به کف ظرف هم دقت کنید. اگر کف ظرف شما صاف و یکدست نباشد باعث می شود در هنگام چیدن ظرف ها روی یکدیگر، زبری کف ظرف باعث ایجاد ساییدگی و خط و خش در ظرف های زیرین شود.

  • نکاتی در مورد خرید سرویس چینی مهمان
    نکاتی در مورد خرید سرویس چینی مهمان

چینی پرسولان یا چینی استخوانی

شاید در هنگام خرید با این نام ها برخورد کرده باشید یا آن ها را شنیده باشید.چینی بون چاینا یا فاین چاینا

  • چینی بون چاینا (Bone China) یا چینی استخوانی

  • فاین چینا (Fine China) یا چینی پرسولان

  • مرسوم ترین نوع چینی ایرانی، چینی پرسولان است.

اگر بخواهیم این دو مورد را باهم مقایسه کنیم باید بگویم چینی استخوانی نسبت به چینی پرسولان نازک تر، ظریف تر و سبک تر است. تنها نکته ای که می ماند این است که ممکن است در بین چینی های ایرانی تنوع طرح بسیار زیادی پیدا نکنید و اگر چینی های استخوانی ایرانی نظر شما را جلب نکند باید به انتخاب یک سرویس چینی خارجی روی آورید.

نکات شستشو را در نظر بگیرید

نکته مهم دیگری را که هنگام خرید سرویس چینی مهمان تان باید به آن توجه کنید قابلیت شستشوی آن است. معمولاً توصیه می شود سرویس های چینی طلاکوب یا نقره کوب را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید چرا که در اثر شستشوهای مکرر دیگر زرق و برق اولیه شان را نخواهند داشت. پس حتماً قبل از خرید از فروشنده خود درباره اطلاعات شستشو اطلاعات لازم را بگیرید.